Logo Google
A- A+ Zmień kontrast

Wydział Inwestycji, Rozwoju i Spraw Społecznych

print
Pobierz PDF
06.02.2013
Dodano przez: sputnik
Udostępnij
Polub
Wyślij za pomocą e-mail

Naczelnik wydziału

Naczelnik wydziału: Paulina Adułło-Mucha
Telefon: 68 383 0242
Pokój: 104
E-mail: p.adullo-mucha@powiatkrosnienski.pl
 
Z-ca naczelnika wydziału: Magda Tarłowska
Telefon: 68 383 0217
Pokój: 105
E-mail: m.tarlowska@powiatkrosnienski.pl
 

Zadania wydziału

  1. opracowywanie planów inwestycyjnych, w tym:
    1. przygotowywanie materiałów do projektu budżetu w zakresie planowanych zadań inwestycyjnych,
    2. opracowywanie kart zadań inwestycyjnych do projektu budżetu,
    3. przyjmowanie, analizowanie i opiniowanie wniosków dotyczących remontów
      i inwestycji w jednostkach organizacyjnych;
  2. prowadzenie spraw z zakresu opracowywania dokumentacji projektowo – kosztorysowej oraz na wykonawstwo robót budowlanych;
  3. prowadzenie spraw związanych z realizacją inwestycji powiatowych, w tym:
  1. przygotowywanie umów dla planowanych do realizacji zadań inwestycyjnych
    i remontowych  z uwzględnieniem szczegółowej analizy dokumentacji projektowej
    i kosztorysowej,
  2. przygotowanie dokumentów niezbędnych do uzyskania decyzji i pozwoleń na budowę,
  3. zapewnienie nadzoru inwestycyjnego,
  4. przekazywanie placu budowy dla wykonawców robót inwestycyjnych lub remontowych,
  5. koordynacja wykonawstwa robót w zakresie ich zgodności z harmonogramem finansowo – rzeczowym,
  6. zgłaszanie, zawiadamianie o rozpoczęciu i zakończeniu zadań inwestycyjnych
    i remontowych właściwym organom,
  7. nadzór w zakresie prowadzonych robót podczas realizacji zadań inwestycyjnych lub remontowych,
  8. organizowanie i uczestnictwo w odbiorach oddawanych do użytku obiektów budowlanych zrealizowanych w procesie inwestycyjnym oraz robót remontowych,
  9. przeglądy gwarancyjne, rozliczanie zabezpieczenia należytego wykonania przedmiotu umowy;
  1. opracowywanie sprawozdań i analiz z realizacji zadań inwestycyjnych i remontowych, w tym sprawozdań Głównego Urzędu Statystycznego;
  2. rozliczanie kosztów realizowanych zadań obejmujących:
    1. zadania inwestycyjne i remontowe realizowane z własnych środków finansowych,
    2. zadania inwestycyjne i remontowe realizowane jako zadania wspólne z innymi podmiotami,
    3. przekazywanie na majątek użytkownika zrealizowanego zadania;
  3. sprawozdawczość i rozliczanie środków pomocowych otrzymanych na realizację zadań inwestycyjnych;
  4. przygotowywanie materiałów dotyczących realizowanych procesów inwestycyjnych
    i remontowych na potrzeby organów samorządu oraz udział w posiedzeniach komisji Rady Powiatu poświęconych zadaniom inwestycyjno – remontowym;
  5. nadzór nad realizacją zadań przez Powiatowy Zarząd Dróg Powiatowych;
  6. realizacja zadań z zakresu integracji europejskiej, w tym:
    1. realizacja działań informacyjnych kierowanych do społeczności lokalnych,
    2. identyfikowanie problemów dotyczących lokalnych społeczności,
    3. organizowanie szkoleń o tematyce dotyczącej Unii Europejskiej;
  7. inicjowanie i koordynacja działań związanych z pozyskiwaniem pozabudżetowych środków zewnętrznych ze szczególnym uwzględnieniem funduszy europejskich;
  8. opracowywanie wniosków w celu pozyskiwania funduszy ze środków Unii Europejskiej
    i innych źródeł na realizację projektów społecznych i inwestycyjnych;
  9. dokonywanie analiz potrzeb Powiatu z punktu widzenia możliwości ich sfinansowania
    ze środków europejskich i innych programów;
  10. stały monitoring funduszy unijnych i pozabudżetowych;
  11. tworzenie bazy danych dotyczącej rodzaju programów, ich kryteriów i procedur w zakresie możliwości wsparcia przedsięwzięć inwestycyjnych i społecznych Powiatu środkami zewnętrznymi, poszukiwanie źródeł finansowania projektów;
  12. współpraca z właściwymi merytorycznie komórkami organizacyjnymi Starostwa i jednostkami organizacyjnymi w zakresie koordynacji prac związanych z przygotowywaniem projektów wniosków współfinansowanych ze źródeł zewnętrznych i funduszy unijnych;
  13. współpraca  z organizacjami pozarządowymi, stowarzyszeniami, podmiotami gospodarczymi
    i innymi instytucjami w realizacji wspólnych projektów;
  14. inicjowanie i utrzymywanie kontaktów z powiatami, gminami i innymi organizacjami społecznymi
    i gospodarczymi z krajów Unii Europejskiej w zakresie realizacji wspólnych przedsięwzięć społecznych i inwestycyjnych;
  15. organizowanie szkoleń skierowanych do podmiotów zewnętrznych jak pracowników Starostwa
    i jednostek organizacyjnych w zakresie pozyskiwania środków z funduszy europejskich;
  16. inicjowanie i koordynacja opracowywania założeń i projektów programów społeczno – gospodarczych, w tym m.in.: Strategii Rozwoju Powiatu, programów rozwoju lokalnego;
  17. kreowanie inicjatyw gospodarczych i rozwoju gospodarczego;
  18. realizacja zadań w zakresie promocji Powiatu, w tym:
    1. opracowywanie informacji o sytuacji społeczno – gospodarczej Powiatu,
    2. inicjowanie i organizowanie przedsięwzięć promocyjnych Powiatu oraz współdziałanie w tym zakresie z innymi podmiotami,
    3. uczestnictwo w zagranicznych i krajowych imprezach wystawienniczych, targowych
      i misjach gospodarczych,
    4. inicjowanie i koordynacja działalności w zakresie publikacji i wydawnictw promocyjnych,
    5. współpraca z organizacjami pozarządowymi oraz z wydawnictwami lokalnymi
      w zakresie rozwoju i promocji Powiatu,
    6. prowadzenie spraw z zakresu współpracy z mediami i obsługi prasowej;
    7. organizacja spotkań i uroczystości o charakterze powiatowym,
    8. prowadzenie działalności informacyjnej, doradczej i szkoleniowej oraz doskonalenie systemu informacji gospodarczej,
    9. dokumentowanie wydarzeń,
    10. opracowywanie i wydawanie własnych materiałów promocyjnych i informacyjnych: folderów, informatorów, raportów, biuletynów, itp. ,
    11. prowadzenie i aktualizowanie strony internetowej Powiatu,
    12. upowszechnianie informacji o zrealizowanych projektach w mediach, internecie, prasie,
    13. promocja gospodarcza i współpraca z sektorem mikro, małych i średnich przedsiębiorstw,
    14. przygotowywanie ofert dla inwestorów krajowych i zagranicznych w zakresie możliwości inwestowania na terenie Powiatu oraz promowanie ich w kraju i za granicą;
  19. prowadzenie spraw związanych z przystąpieniem Powiatu do stowarzyszeń, związków
    i porozumień powiatów oraz spraw związanych z przystąpieniem do międzynarodowych zrzeszeń społeczności lokalnych, narodowych i regionalnych oraz wystąpieniem z ich struktur;
  20. prowadzenie spraw z zakresu współpracy zagranicznej;
  21. prowadzenie spraw z zakresu promocji i ochrony zdrowia, w tym:
    1. nadzór właścicielski nad podległymi jednostkami ochrony zdrowia, w tym także podmiotami prowadzonymi w innych formach określonych w ustawie o działalności leczniczej,
    2. prowadzenie działań promocyjnych w zakresie ochrony zdrowia,
    3. informowanie mieszkańców powiatu o dostępności do poszczególnych usług medycznych w powiecie, 
    4. rozpoznawanie problemów zdrowotnych mieszkańców Powiatu,
    5. opracowywanie  i realizacja oraz ocena  efektów programów polityki zdrowotnej wynikających 
      z rozpoznanych potrzeb zdrowotnych i stanu zdrowia mieszkańców Powiatu – po konsultacji
      z właściwymi organami i instytucjami,
    6. opracowywanie informacji o realizowanych na terenie Powiatu programach polityki zdrowotnej,
    7. inicjowanie, wspomaganie i monitorowanie działań lokalnej wspólnoty samorządowej
      w zakresie promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej prowadzonych na terenie Powiatu,
    8. pobudzanie działań na rzecz indywidualnej i zbiorowej odpowiedzialności za zdrowie
      i na rzecz ochrony zdrowia,
    9. podejmowanie innych działań wynikających z rozpoznanych potrzeb zdrowotnych,
    10. realizacja zadań wynikających z ustawy o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń
      i chorób zakaźnych u ludzi,
    11. współpraca z Narodowym Funduszem Zdrowia oraz samorządami zawodowymi pracowników służby zdrowia,
    12. przekazywanie marszałkowi województwa informacji o realizowanych na terenie Powiatu programach polityki zdrowotnej,
    13. inicjowanie, wspomaganie i monitorowanie działań lokalnej wspólnoty samorządowej w zakresie promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej prowadzonych na terenie Powiatu,
    14. prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem szpitalnej oraz podstawowej opieki zdrowotnej,
    15. opracowywanie, aktualizowanie i kontrola realizacji planu zabezpieczenia ambulatoryjnej opieki zdrowotnej na terenie powiatu.
  22. nadzór nad realizacją zadań samorządu powiatowego w zakresie polityki rynku pracy wykonywanych przez Powiatowy Urząd Pracy;
  23. prowadzenie spraw z zakresu przeciwdziałania bezrobociu i promocji zatrudnienia, w tym: inicjowanie przedsięwzięć mających na celu aktywizację lokalnego rynku pracy, przygotowywanie analiz, sprawozdań i ocen;
  24. wydawanie zezwoleń na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie drobnej wytwórczości przez zagraniczne osoby prawne i fizyczne;
  25. nadzór nad realizacją zadań samorządu powiatowego w zakresie polityki społecznej,
    a wykonywanych przez: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie, Dom Pomocy Społecznej, Centrum Obsługi Placówek Opiekuńczo – Wychowawczych, Powiatowy Ośrodek Wsparcia „Integracja”;
  26. prowadzenie spraw z zakresu kultury, kultury fizycznej i turystki, w tym:
    1. tworzenie powiatowej bazy dla rozwoju sportu, turystyki i rekreacji,
    2. inicjowanie i współorganizowanie działań  w zakresie upowszechniania kultury, kultury fizycznej i turystyki,
    3. zapewnienie rozwoju i wsparcie twórczości artystycznej młodzieży i dorosłych, otaczanie opieką amatorskiego ruchu artystycznego, w tym współdziałanie w organizacji świątecznych imprez i uroczystości, 
    4. opracowanie i realizacja powiatowych kalendarzy: imprez kulturalnych, imprez sportowych, turystycznych i sportowo-rekreacyjnych oraz nadzór nad ich realizacją,
    5.  organizacja międzyszkolnego współzawodnictwa sportowego,
    6. wspieranie i promowanie kultury fizycznej, rekreacji na terenie Powiatu, 
    7. sprawowanie nadzoru i kontroli nad realizacją zadań w zakresie kultury, kultury fizycznej
      i turystyki o charakterze ponadgminnym, zlecanych na zewnątrz,
    8. realizacja zadań z zakresu opieki nad zabytkami i ochrony dóbr kultury, w tym ustanawianie społecznych opiekunów zabytków na wniosek Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków,
    9. opracowywanie zasad przyznawania dotacji z budżetu Powiatu na prace restauratorskie i konserwatorskie przy zabytkach wpisanych do rejestru i realizacja zadań w tym zakresie,
    10. współpraca z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków w zakresie remontów i modernizacji obiektów zabytkowych;
    11. prowadzenia spraw z zakresu tworzenia, likwidacji, reorganizacji i przekształceń instytucji kultury i jednostek organizacyjnych działających w obszarze turystyki i kultury fizycznej,
    12. prowadzenie nadzoru i kontroli nad działalnością stowarzyszeń kultury fizycznej oraz związków sportowych działających w ramach jednej dyscypliny lub dziedziny sportu mających siedzibę na terenie Powiatu,
    13. prowadzenie własnych instytucji kultury w tym biblioteki powiatowej;
  27. prowadzenie spraw z zakresu przyznawania stypendiów, nagród sportowych i kulturalnych;
  28. prowadzenie spraw z zakresu współpracy z organizacjami pozarządowymi w ramach 
    ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie ze szczególnym uwzględnieniem zlecania zadań publicznych, w tym prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem i rozliczaniem dotacji dla organizacji pożytku publicznego;
  29. przygotowywanie i realizacja programu współpracy z organizacjami pozarządowymi;
  30. obsługa Rady Działalności Pożytku Publicznego;
  31. poszukiwanie partnerów do realizacji projektów społecznych mających na celu
    w szczególności pobudzenie aktywności społecznej i gospodarczej, ograniczenie bezrobocia, ochronę zdrowia;
  32. gromadzenie i przechowywanie aktualnych statutów, regulaminów i innej dokumentacji organizacyjnej dotyczącej jednostek organizacyjnych nadzorowanych przez wydział;
  33. zapewnienie funkcjonowania adekwatnej, skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej
    w nadzorowanych jednostkach organizacyjnych, w tym m.in. poprzez nadzór nad wprowadzeniem przez kierowników nadzorowanych jednostek organizacyjnych systemu kontroli zarządczej.
 
 
print
Facebook Youtube Google plus rss Biuletyn informacji publicznej
Profil zaufany
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce
Wiecej o ciasteczkach.
Ok