Biuro Obsługi Rady Powiatu

Balcerzak Przemysław

Pokój 305
Telefon: 68 383 0221
 

Zadania Biura Obsługi Rady Powiatu

do zadań Biura Obsługi Rady Powiatu – BR należą sprawy kancelaryjno-techniczne, a  w szczególności
 
  1. koordynowanie we  współpracy z  właściwie merytorycznymi Wydziałami lub Referatami prac nad projektami uchwał Rady Powiatu, Zarządu, materiałów, sprawozdań i analiz na sesje Rady Powiatu, jej komisje i posiedzenia Zarządu,
  2. przechowywanie uchwał podejmowanych przez Radę Powiatu i Zarząd,
  3. przygotowanie  materiałów do projektów planów pracy Rady Powiatu i komisji,
  4. obsługa kancelaryjna Przewodniczącego Rady Powiatu, przekazywanie korespondencji radnym,
  5. protokołowanie sesji Rady Powiatu, posiedzeń komisji i posiedzeń Zarządu,
  6. dostarczanie uchwał organów Powiatu do organów nadzoru,
  7. przekazywanie odpowiednim merytorycznie Wydziałom lub Referatom zadań do realizacji, wynikających z uchwał Rady Powiatu, komisji oraz Zarządu,
  8. organizowanie szkoleń radnych,
  9. przechowywanie i archiwizowanie dokumentów z wyborów,
  10. zapewnienie obsługi administracyjnej Rady Powiatu, komisji merytorycznych oraz Zarządu,
    a.    przygotowanie sesji Rady Powiatu i posiedzeń Zarządu oraz komisji merytorycznych,
    b.    opracowywanie materiałów z obrad organów kolegialnych: uchwał, opinii, protokołów, wniosków oraz przekazywanie ich instytucjom, których dotyczą,
  11. prowadzenie rejestrów i zbiorów:
    a.    uchwał Rady Powiatu,
    b.    uchwał Zarządu,
    c.    interpelacji i wniosków radnych,
    d.    protokołów z sesji Rady Powiatu i posiedzeń komisji oraz Zarządu,
    e.    wniosków i opinii wyborców zgłoszonych podczas dyżurów radnych,
  12. zabezpieczanie praw radnych:
    a.    w sprawach wynikających z ochrony stosunku pracy,
    b.    związanych z wypłatą diet i zwrotu kosztów podróży (sporządzanie wykazów obecności na sesjach Rady Powiatu i posiedzeniach komisji),
  13. zapewnienie powielania materiałów dla radnych, komisji i terminowe ich przesyłanie,
  14. współpraca z biurami poselskimi,
  15. uaktualniania strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej w zakresie funkcjonowania  Rady Powiatu,
W zakresie obrony cywilnej:
  1. współdziałanie w realizacji zadań obronnych, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego przypisanych Staroście oraz przekazywanie informacji i materiałów niezbędnych do działalności planistycznej Referatowi Zarządzania Kryzysowegoi Spraw Obywatelskich,
  2. wykonywanie niezbędnych opracowań i realizacja czynności mających na celu przygotowanie Biura do działań w stanie zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny,
  3. realizowanie określonych zadań wynikających w szczególności z Planu Operacyjnego Funkcjonowania Powiatu oraz z innych dokumentów w zakresie spraw obronnych, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego.