Logo Google
A- A+

Deklaracja dostępności Starostwa Powiatowego w Krośnie Odrzańskim

21.09.2020
Dodano przez: pstefanicki
Udostępnij
Polub
Wyślij za pomocą e-mail

Deklaracja dostępności

Starostwo Powiatowe w Krośnie Odrzańskim zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej https://powiatkrosnienski.pl/.

Data publikacji strony internetowej: r. Data ostatniej istotnej aktualizacji: r.

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

Na stronie występuje błędna struktura publikowania treści (brak nagłówka rzędu pierwszego H1). Błąd wynika z budowy strony. Poprawna dostępności tych elementów zostanie zapewniona przy kolejnej aktualizacji strony.

Publikowane niektóre grafiki/logo/zdjęcia na stronie nie posiadają opisu alternatywnego. Dotyczy to zdjęć/grafili/logo zamieszczanych w artykułach np. w zakładce Promocje, Kalendarz imprez, Informator itp. Poprawna dostępności tych elementów jest realizowana na bieżąco. W celu zapewnienia dostępu alternatywnego tych elementów możesz skontaktować się z nami, pisząc na adres e-mail lub dzwoniąc do nas.

Linki prowadzące do serwisów zewnętrznych otwierają się w tym samym oknie. Dotyczy to serwisów tj. BIP, FB, Portal Geodezyjny, YouTube, Transpisja i sesja Rady Powiatu itp. Poprawna dostępności tych elementów zostanie zapewniona przy kolejnej aktualizacji strony.

Stosowanie czcionki szeryfowej w niektórych artykułach Dotyczy to artykułów w zakąłdce Powiat Krośnieńskich. W niektórych artykułach użyto czerwonej czcionki do wyróżnienia treści, jednak zastosowany kolor jest błędem kontrastu. Poprawna dostępności tych elementów jest realizowana na bieżąco. Nie wpływa to na odbiór treści przekazu informacji.

Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB) oraz program WAVE.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową strony internetowej możesz zgłosić do Piotra Stefanickiego — e-mail p.stefanicki@powiatkrosnienski.pl lub telefonicznie +48 886 495 129.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

W celu ułatwienia złożenia żądania zapewnienia dostępności udostępniamy Wniosek o zapewnienie dostępności, na podstawie którego możesz zgłosić potrzebę zapewnienia dostępności cyfrowej, architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej. Dokument ten znajduje się pod deklaracją dostępności. Wniosek należy wysłać na adres mail: koordynator@dostepnosci.pl.

Istnieje również możliwość poinformowania nas o braku zapewnienia dostępności cyfrowej, architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej. Możesz w tej sprawie złożyć Informację o braku dostępności. Dokument ten znajduje się pod deklaracją dostępności. Informację należy wysłać na adres mail: koordynator@dostepnosci.pl.

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej lub architektonicznej czy informacyjno-komunikacyjnej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa podmiotu:

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Adres siedziby – Starostwo Powiatowe w Krośnie Odrzańskim, Piastów 10b, 66-600 Krosno Odrzańskie.
Wydziały:

  • Biuro Obsługi Interesanta oraz wyznaczone miejsca do obsługi spraw,
  • Powiatowy Rzecznik Konsumentów,
  • Wydział Komunikacji, Transportu i Dróg,
  • Starosta Krośnieński,
  • Wicestarosta,
  • Skarbnik Powiatu,
  • Sekretarz Powiatu,
  • Wydział Organizacyjny, Referat ds. obsługi Rady i Zarządu Powiatu oraz Spraw Technicznych,
  • Wydział Finansowy,
  • Wydział Inwestycji i Rozwoju,
  • Referat Zarządzania Kryzysowego i Spraw Obywatelskich,
  • Wydział Budownictwa, Ochrony Środowiska i Rolnictwa,
  • Wydział Geodezji, Kartografii i Gospodarki Gruntami.

Parking: wokół budynku znajduje się parking ogólnodostępny dla klientów Starostwa. Wyznaczone zostały na nim miejsca postojowe. Parking posiada wyznaczone trzy miejsca postojowe dla osób z niepełnosprawnością. Dwa z nich znajdują się na parkingu z tyłu budynku, jedno miejsce znajduje się tuż przed drzwiami wejściowymi. Wszystkie miejsca zostały oznaczone znakiem pionowym i poziomym.

Wejście do budynku: budynek Starostwa składa się z parteru i dwóch pięter. Do budynku prowadzą dwa wejścia: jedno do Starostwa Powiatowego w Krośnie Odrzańskim, drugie do Powiatowego Urzędu Pracy. Wejścia są z poziomu gruntu. Przy wejściu głównym do budynku Starostwa zamontowana jest platforma schodowa umożliwiająca transport osób z niepełnosprawnością na parter budynku. Przy drzwiach do Starostwa znajduje się dzwonek przyzywowy, który łączy się z Biurem Obsługi Interesanta.

Biuro Obsługi Interesanta: znajduje się na parterze budynku.

Dostępność komunikacyjna budynku: budynek nie jest wyposażony w windę, poszczególne kondygnacje połączone są schodami. Wszystkie sprawy załatwiane są na parterze budynku w Biurze Obsługi Interesanta, po wcześniejszym umówieniu wizyty. Pracownicy merytoryczni schodzą do interesantów na parter budynku, gdzie wyznaczone są miejsca obsługi spraw. Ciągi komunikacyjne są szerokie, zapewniają swobodne przemieszczanie się osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Budynek jest wyposażony w urządzenie nadawcze wraz z głośnikiem Your Way Box. Biuro Obsługi Interesanta i Wydział Komunikacji, Transportu i Dróg wyposażone są w przenośne pętle indukcyjne. Na parterze znajduje się także „pomieszczenie cichej obsługi, gdzie obsługiwane są osoby ze szczególnymi potrzebami. Pomieszczenie to zostało odpowiednio wyposażone i urządzone. W budynku zastosowano ścieżki naprowadzające do kluczowym miejsc obsługi interesantów.

Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami: na parterze znajduje się toaleta dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Adres – Delegatura Starostwa Powiatowego w Krośnie Odrzańskim, Siedziba: ul. Obrońców Pokoju 20, 66-620 Gubin.
Wydziały:

  • Biuro Obsługi Interesanta,
  • Wydział Komunikacji, Transportu i Dróg,
  • Wydział Budownictwa, Ochrony Środowiska i Rolnictwa,
  • Wydział Geodezji, Kartografii i Gospodarki Gruntami.

Parking: przed budynkiem Delegatury Starostwa Powiatowego znajduje się parking ogólnodostępny dla klientów, gdzie wyznaczono jedno miejsce dla osób z niepełnosprawnością. Miejsce to znajduje się przy wejściu do Filii Powiatowego Urzędu Pracy.

Wejście do budynku: do Wydziału Komunikacji, Transportu i Dróg oraz Biura Obsługi Interesanta prowadzi wejście z poziomu gruntu. Jest ono dostępne dla osób z niepełnosprawnościami. Do Wydziału Budownictwa, Ochrony Środowiska i Rolnictwa i Wydziału Geodezji, Kartografii i Gospodarki Gruntami prowadzą dwa wejścia. Wejście od ul. Obrońców Pokoju jest niedostępne dla osób z niepełnosprawnościami: wąskie drzwi, za którymi znajdują się schody. Wejście od Alei Łużyckiej jest niedostępne dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich, ciężko otwierające się drzwi, próg ok. 5 cm.

Biuro Obsługi Interesanta: znajduje się na parterze budynku.

Dostępność komunikacyjna budynku: Biuro Obsługi Interesanta znajduje się na parterze i jest dostępne dla osób ze szczególnymi potrzebami. Obsługa spraw odbywa się po wcześniejszym umówieniu wizyty. W części budynku, gdzie znajduje się Wydział Budownictwa, Ochrony Środowiska i Rolnictwa oraz Wydział Geodezji, Kartografii i Gospodarki Gruntami brak jest windy. Osoby z niepełnosprawnością ruchową posiadają utrudniony dostęp do tych wydziałów. W budynku Delegatury nie ma toalety przystosowanej do potrzeb osób z niepełnosprawnością. Budynek jest wyposażony w urządzenie nadawcze wraz z głośnikiem Your Way Box. Biuro Obsługi Interesanta i Wydział Komunikacji, Transportu i Dróg wyposażone są w przenośne pętle indukcyjne.

Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami: w budynku Delegatury nie ma toalety przystosowanej do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

W przypadku problemów z dostępnością architektoniczną możesz skontaktować się z koordynatorem ds. dostępności pod adresem mail: koordynator@dostepnosci.pl.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Podmiot nie posiada informacji w języku Braille’a.

W budynkach dostępne są pętle indukcyjne (5 sztuk łącznie w obu budynach).

W podmiocie można skorzystać z aplikacji TIM do komunikacji alternatywnej, która została zainstalowana na komputerze w „Pokoju Cichej Obsługi”. Aplikacja umożliwia kontakt z osobami głuchoniemymi z dysfunkcją mówienia. Dzięki niej można porozumiewać się poprzez wybór odpowiednich symboli.

Aplikacje mobilne

Podmiot nie posiada aplikacji mobilnych.

Załączniki

Facebook Youtube rss Biuletyn informacji publicznej
Profil zaufany
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce
Wiecej o ciasteczkach.