To symbol nowego etapu w budowaniu marki naszego regionu. Znak, który w jednym obrazie łączy historię, naturę i energię rozwoju.
Inspiracją do stworzenia logotypu były trzy rzeki – Bóbr, Nysa Łużycka i Odra, które od zawsze kształtowały nasz krajobraz. Ich fale tworzą płynny, nowoczesny znak przypominający kiść winorośli – nawiązanie do odradzających się tradycji winiarskich. Jej „ogonek” ułożony jest na kształt litery P – jak powiat.
Trzy zielone kółeczka symbolizują bąbelki wina musującego, ale również odzwierciedlają położenie na mapie Krosna Odrzańskiego, Gubina i partnerskiego powiatu Spree-Neisse. Razem tworzą subtelne „V” – jak OK, ale też symbolizuje współpracę i pozytywną energię. Przy uważnym spojrzeniu można dostrzec w tym logo także rower, czyli ukłon w stronę aktywnej turystyki, a także sympatyczną „buźkę”, która zachęca do uśmiechu.

Kolorystyka logotypu nawiązuje do barw flagi Powiatu Krośnieńskiego. Odcienie błękitu odzwierciedlają wodę i czystość środowiska, a zieleń – naturę, winnice i życie. Bo taki właśnie jest Powiat Krośnieński – naturalnie… bliski.
Mamy nadzieję, że nowe logo spotka się z Państwa entuzjazmem. Wierzymy, że to znacznie więcej niż graficzny symbol – to fundament naszej tożsamości, wizytówka regionu i potężne narzędzie komunikacji.
Logo powstało w ramach realizacji projektu „Powiat z marką”, który jest dofinansowany ze środków Programu Współpracy INTERREG VI A Brandenburgia–Polska 2021–2027 z Funduszu Małych Projektów Euroregionu Sprewa–Nysa–Bóbr.



