Projekt „Powiat z marką”, który jest finansowany w ramach Programu Współpracy INTERREG VI A Brandenburgia-Polska 2021-2027

Powiat Krośnieński wraz z partnerem transgranicznym – niemieckim Powiatem Spree-Neiße będzie realizował projekt pn. „Powiat z marką”.

 

Cele projektu:

  1. Zwiększenie liczby turystów: Poprzez zaplanowanie wspólnych działań promocyjnych, które mogą obejmować kampanie marketingowe, wydarzenia turystyczne, wspólne pakiety turystyczne, a także współpracę między organizacjami turystycznymi i firmami z obu krajów.
  2. Zacieśnienie współpracy transgranicznej: Dzięki wspólnym inicjatywom, obie strony mogą wymieniać doświadczenia, najlepsze praktyki i wspierać rozwój infrastruktury turystycznej w regionach przygranicznych.
  3. Zróżnicowanie oferty turystycznej: Celem jest także stworzenie w przyszłości nowych, atrakcyjnych produktów turystycznych, które będą oferować zarówno polskim, jak i niemieckim turystom wyjątkowe doświadczenia, na przykład poprzez tematyczne szlaki turystyczne, wspólne festiwale, wydarzenia kulturalne czy propozycje wypoczynkowe.
  4. Wzmocnienie wizerunku turystycznego Polski i Niemiec: Projekt ma na celu poprawę postrzegania obu powiatów jako atrakcyjnych destynacji turystycznych. Poprzez połączenie ich ofert tury-stycznych w ramach wspólnych działań promujących różnorodność i bogactwo kulturalne, historyczne i przyrodnicze obu krajów, możliwe jest zwiększenie zainteresowania ich walorami turystycznymi.
  5. Zrównoważony rozwój turystyki: W ramach strategii szczególny nacisk kładzie się na rozwój turystyki w sposób zrównoważony i przyjazny dla środowiska, z uwzględnieniem ochrony dziedzictwa kulturowego oraz lokalnych społeczności. Projekty promujące turystykę ekologiczną, turystykę opartą na naturze oraz zrównoważony transport mają kluczowe znaczenie w tym kontekście.

 

Rezultaty projektu:

  • Promocja obu powiatów jako wspólnej destynacji turystycznej oraz wyrównanie dysproporcji w działaniach promocyjnych partnerów. W ramach projektu powstanie dwujęzyczna strategia, która zdefiniuje obszary warte promocji turystycznej, wskaże partnerom w jaki sposób nawzajem mogą się wspierać w tych działaniach.
  • Szkolenie połączone z warsztatami, co przyczyni się do zdobycia praktycznej wiedzy i konkretnych umiejętności.
  • Organizacja konferencji podczas której zostaną zaprezentowane cele i założenia transgranicznej strategii promocji turystycznej Powiatu Krośnieńskiego oraz Powiatu Sprewa – Nysa.

 

Uczestnicy szkolenia mieli możliwość zgłębienia poprzez praktyczne warsztaty tematyki związanej z tworzeniem tekstów promujących turystycznie nasz region, organizowane wydarzenia i atrakcje turystyczno-kulturalne. Omówiono także aktualne trendy w copywritnigu, które umożliwią partnerom projektu rozwijanie umiejętności promocyjnych i informacyjnych dla mieszkańców terenu pogranicza.

 

Wartość całkowita projektu wynosi 56 150,53 Euro , dofinansowanie z EFRR wynosi 44 920,42 euro.

 

Projekt został dofinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR) w ramach Programu Interreg VI A Brandenburgia – Polska 2021–2027 oraz Funduszu Małych Projektów Euroregionu Sprewa–Nysa–Bóbr.