Zarządzanie kryzysowe i obrona cywilna
Zarządzanie kryzysowe
Bezpieczeństwo, współpraca, odpowiedzialność
Na terenie Powiatu Krośnieńskiego za zarządzanie kryzysowe i obronę cywilną odpowiada Starosta Krośnieński jako przewodniczący Zarządu Powiatu. Do jego zadań należy m.in. koordynowanie działań w sytuacjach zagrożeń, opracowywanie planów zarządzania kryzysowego, organizacja szkoleń i ćwiczeń oraz współpraca z gminami, służbami, inspekcjami i strażami.
W celu skutecznego reagowania w sytuacjach kryzysowych powołany został Powiatowy Zespół Zarządzania Kryzysowego, którego pracami kieruje starosta. Zespół ten wspiera podejmowanie decyzji oraz zapewnia sprawną wymianę informacji pomiędzy wszystkimi zaangażowanymi służbami.
Działania związane z zarządzaniem kryzysowym realizowane są przy wsparciu Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego, które poprzez służby dyżurne Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Krośnie Odrzańskim oraz Komendy Powiatowej Policji w Krośnie Odrzańskim odpowiada za całodobowy przepływ informacji, monitoring zagrożeń oraz koordynację działań w sytuacjach nadzwyczajnych.
Zarządzanie kryzysowe i obrona cywilna to nie tylko reakcja na zagrożenia, ale przede wszystkim system planowania, zapobiegania oraz minimalizowania skutków zdarzeń mogących zagrażać zdrowiu, życiu i mieniu mieszkańców powiatu.