Zadania Biura Obsługi Rady Powiatu
do zadań Biura Obsługi Rady Powiatu – BR należą sprawy kancelaryjno-techniczne, a w szczególności
- koordynowanie we współpracy z właściwie merytorycznymi Wydziałami lub Referatami prac nad projektami uchwał Rady Powiatu, Zarządu, materiałów, sprawozdań i analiz na sesje Rady Powiatu, jej komisje i posiedzenia Zarządu,
- przechowywanie uchwał podejmowanych przez Radę Powiatu i Zarząd,
- przygotowanie materiałów do projektów planów pracy Rady Powiatu i komisji,
- obsługa kancelaryjna Przewodniczącego Rady Powiatu, przekazywanie korespondencji radnym,
- protokołowanie sesji Rady Powiatu, posiedzeń komisji i posiedzeń Zarządu,
- dostarczanie uchwał organów Powiatu do organów nadzoru,
- przekazywanie odpowiednim merytorycznie Wydziałom lub Referatom zadań do realizacji, wynikających z uchwał Rady Powiatu, komisji oraz Zarządu,
- organizowanie szkoleń radnych,
- przechowywanie i archiwizowanie dokumentów z wyborów,
-
zapewnienie obsługi administracyjnej Rady Powiatu, komisji merytorycznych oraz Zarządu,
a. przygotowanie sesji Rady Powiatu i posiedzeń Zarządu oraz komisji merytorycznych,
b. opracowywanie materiałów z obrad organów kolegialnych: uchwał, opinii, protokołów, wniosków oraz przekazywanie ich instytucjom, których dotyczą, -
prowadzenie rejestrów i zbiorów:
a. uchwał Rady Powiatu,
b. uchwał Zarządu,
c. interpelacji i wniosków radnych,
d. protokołów z sesji Rady Powiatu i posiedzeń komisji oraz Zarządu,
e. wniosków i opinii wyborców zgłoszonych podczas dyżurów radnych, -
zabezpieczanie praw radnych:
a. w sprawach wynikających z ochrony stosunku pracy,
b. związanych z wypłatą diet i zwrotu kosztów podróży (sporządzanie wykazów obecności na sesjach Rady Powiatu i posiedzeniach komisji), - zapewnienie powielania materiałów dla radnych, komisji i terminowe ich przesyłanie,
- współpraca z biurami poselskimi,
- uaktualniania strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej w zakresie funkcjonowania Rady Powiatu,
W zakresie obrony cywilnej:
- współdziałanie w realizacji zadań obronnych, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego przypisanych Staroście oraz przekazywanie informacji i materiałów niezbędnych do działalności planistycznej Referatowi Zarządzania Kryzysowegoi Spraw Obywatelskich,
- wykonywanie niezbędnych opracowań i realizacja czynności mających na celu przygotowanie Biura do działań w stanie zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny,
- realizowanie określonych zadań wynikających w szczególności z Planu Operacyjnego Funkcjonowania Powiatu oraz z innych dokumentów w zakresie spraw obronnych, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego.
Balcerzak Przemysław



