Konferencja w ramach projektu „Powiat z marką”, który jest finansowany w ramach Programu Współpracy INTERREG VI A Brandenburgia-Polska 2021-2027

W dniu 5 listopada 2025 r. w Rezydencji Dychów odbyła się konferencja wdrażająca strategię promocji turystycznej partnerskich powiatów krośnieńskiego i Sprewa-Nysa w ramach projektu „Powiat z marką”, który jest finansowany w ramach Programu Współpracy INTERREG VI A Brandenburgia-Polska 2021-2027.

Głównym celem projektu „Powiat z marką” jest zbudowanie wspólnej platformy współpracy między Polską a Niemcami w zakresie promocji turystyki, z uwzględnieniem wzajemnych korzyści płynących z wymiany turystycznej pomiędzy dwoma krajami.

Podczas konferencji Hubert Gonera z firmy Landbrand przedstawił główne założenia strategii, wskazując kierunki rozwoju turystyki w regionie. Następnie Artur Ławecki z firmy Przegłos zaprezentował nowy logotyp powiatu, pełen symboliki i odniesień do natury. Zwieńczeniem spotkania była prezentacja nowej strony internetowej, przygotowanej przez Patryka Suchorowskiego z Deverr Web Agency – nowoczesnej, przejrzystej i przyjaznej zarówno dla mieszkańców jaki i turystów.

W spotkaniu uczestniczyli: Zarząd Powiatu Krośnieńskiego na czele ze Starostą Anna Januszkiewicz, radni powiatowi, włodarze gmin, Z-ca Starosty Powiatu Spree-Neiße Olaf Lalk, przedstawiciele partnerskiego powiatu oraz pracownicy starostwa.

Projekt dofinansowano z Funduszu Małych Projektów „FMP K+T w ESNB”, które zostało udzielone w ramach Programu Współpracy INTERREG VI A Brandenburgia-Polska 2021-2027 z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR).