Powiatowy Rzecznik Konsumentów

Telefon: 68 383 02 35
Pokój: 014
E-mail: rzecznikkonsumentow@powiatkrosnienski.pl
Zadania
1) zapewnienie konsumentom bezpłatnego poradnictwa i informacji prawnej w zakresie ochrony ich interesów;
2) wytaczanie powództwa na rzecz konsumentów w trybie określonym w przepisach prawa oraz wstępowanie
za ich zgodą do toczącego się postępowania w sprawach ochrony interesów konsumentów;
3) występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów;
4) współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi;
5) wykonywanie obowiązków oskarżyciela publicznego w postępowaniach w sprawach o wykroczenia na szkodę konsumentów;
6) składanie wniosków do Zarządu o zlecanie prowadzenia bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego działającym na obszarze powiatu organizacjom konsumenckim;
7) prowadzenie działań w zakresie edukacji konsumenckiej;
8) składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów.