Logo Google
A- A+

Wydział Geodezji, Kartografii i Gospodarki Gruntami

17.04.2023
Dodano przez: sputnik
Udostępnij
Polub
Wyślij za pomocą e-mail

Naczelnik Wydziału – Geodeta Powiatowy
Lucyna Przybylska
tel. 68 378 88 88 wew. 286

Zadania wydziału:

  1. prowadzenie powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, w tym ewidencji gruntów
    i budynków, gleboznawczej klasyfikacji gruntów i geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu;
  2. koordynacja usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu, w tym organizowanie, nadzorowanie i prowadzenie narad koordynacyjnych usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu;
  3. zakładanie osnów szczegółowych;
  4. przeprowadzanie powszechnej taksacji nieruchomości oraz opracowywanie i prowadzenie map
    i tabel taksacyjnych dotyczących nieruchomości;
  5. tworzenie, prowadzenie i udostępnianie baz danych oraz standardowych opracowań kartograficznych:
  6. ewidencji gruntów i budynków (katastru nieruchomości),
  7. geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu,
  8. rejestru cen i wartości nieruchomości,
  9. szczegółowych osnów geodezyjnych,
  10. obiektów topograficznych,
  11. mapy ewidencyjnej i mapy zasadniczej.
  12. planowanie prac geodezyjno-kartograficznych;
  13. prowadzenie ochrony znaków punktów geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych;
  14. organizacja katastru we współpracy z wydziałami ksiąg wieczystych Sądów Rejonowych;
  15. prowadzenie baz danych krajowego systemu informacji o terenie, będącego częścią składową infrastruktury informacji przestrzennej;
  16. współpraca ze statystyką państwową  i dokonywanie analiz na potrzeby lokalne;
  17. współpraca z  organami podatkowymi w zakresie wymiany informacji technicznych;
  18. udzielanie wszelkich informacji podmiotom zewnętrznym w zakresie  sieci uzbrojenia  terenu;
  19. współpraca z nadzorem budowlanym w zakresie inwentaryzacji powykonawczej;
  20. prowadzenie spraw Zespołu ds. Uzgadniania Dokumentacji Projektowej;
  21. tworzenie, prowadzenie i udostępnianie baz danych obejmujących zbiory danych przestrzennych infrastruktury informacji przestrzennej oraz standardowych opracowań kartograficznych;
  22. wymiana danych zawartych w bazach między organami właściwymi
    do prowadzenia baz niezbędnych do wykonywania ustawowych zadań.
  23. gospodarowanie nieruchomościami Skarbu Państwa i Powiatu, w szczególności:
    1. tworzenie i ewidencjonowanie zasobu nieruchomości Skarbu Państwa i Powiatu,
    2. zlecanie prac geodezyjnych i wycen nieruchomości,
    3. sporządzanie planu wykorzystania zasobów nieruchomości,
    4. zapewnienie zabezpieczenia nieruchomości przed uszkodzeniem lub zniszczeniem,
    5. wykonywanie czynności związanych z naliczaniem należności za nieruchomości udostępniane z zasobu,
    6. zbywanie i nabywanie, oddawanie w użytkowanie wieczyste, najem lub dzierżawę, użyczenie, oddawanie w trwały zarząd nieruchomości, a także obciążanie ograniczonymi prawami rzeczowymi,
    7. współpraca z innymi organami, które na mocy odrębnych przepisów gospodarują nieruchomościami Skarbu Państwa, także z właściwymi jednostkami samorządu terytorialnego;
  24. aktualizacja opłat z tytułu trwałego zarządu i użytkowania wieczystego nieruchomości;
  25. prowadzenie spraw związanych z wywłaszczeniem nieruchomości;
  26. zabezpieczenie wierzytelności poprzez wpisanie w księdze wieczystej hipoteki oraz wydawanie zaświadczeń o spłaceniu wierzytelności;
  27. przekształcenie prawa użytkowania wieczystego gruntów w prawo własności;
  28. przyznawanie na własność działek rentowych i działek pod budynkami osobom, które przekazały gospodarstwo rolne Państwu w zamian za świadczenie emerytalno-rentowe;
  29. prowadzenie prac związanych z porządkowaniem i zakładaniem ksiąg wieczystych;
  30. ujawnianie w księgach wieczystych prawa własności nieruchomości Skarbu Państwa oraz Powiatu;
  31. wydawanie decyzji o ustaleniu odszkodowania za nieruchomości przyjęte pod drogi powiatowe i gminne;
  32. prowadzenie postępowań scaleniowych i wymiennych;
  33. uzgadnianie projektowych inwestycji w zakresie nieruchomości Skarbu Państwa;
  34. regulowanie stanów prawnych nieruchomości;
  35. wyrażanie zgody na czasowe zajęcie gruntów;
  36. współpraca z Agencją Nieruchomości Rolnych, Agencją Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, Krajowym Centrum Informacji Kryminalnych;
  37. wnioskowanie o przekazywanie gruntów Skarbu Państwa na rzecz jednostek samorządu terytorialnego, lasów państwowych;
  38. potwierdzanie trwałego zarządu jednostkom organizacyjnym do nieruchomości Skarbu Państwa pokrytych wodami płynącymi;
  39. planowanie i organizacja prac urządzeniowo-rolnych;
  40. przygotowanie opracowań tematycznych wynikających z analizy rynku nieruchomości;
  41. sporządzanie i przedkładanie Ministrowi Skarbu Państwa rocznej informacji o przekształceniach i prywatyzacji mienia komunalnego (powiatowego)

 

Co i jak załatwić

Opis procedur oraz wzory dokumentów znajdują się na stronach Biuletynu Informacji Publicznej

Facebook Youtube rss Biuletyn informacji publicznej
Profil zaufany
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce
Wiecej o ciasteczkach.