Logo Google
A- A+

Wydział Organizacyjny

17.04.2023
Dodano przez: sputnik
Udostępnij
Polub
Wyślij za pomocą e-mail

Wydział Organizacyjny

Sekretarz Powiatu – Małgorzata Nowicka-Szymańska
 
 

Zadania wydziału

1) zapewnienie sprawnej organizacji i funkcjonowania starostwa;
2) wdrażanie nowych metod organizacyjnych pracy w starostwie;
3) opracowywanie projektów aktów prawnych i dokumentów ustalających porządek organizacyjny w starostwie;
4) prowadzenie kancelarii ogólnej starostwa, w tym:
a) przyjmowanie i rozdział korespondencji oraz przesyłek,
b) prowadzenie ewidencji wpływów specjalnych i wartościowych,
c) wysyłanie korespondencji i przesyłek,
d) prowadzenie rejestrów przesyłek;
5) realizacja zadań związanych z obsługą interesanta i prowadzenie Biura Obsługi Interesanta,
a w szczególności:
a) prowadzenie Punktów Potwierdzania Profilu Zaufanego Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (e-PUAP),
b) obsługa elektronicznej skrzynki podawczej e-PUAP, e-doręczeń;
c) udzielanie informacji o sposobie załatwiania spraw w starostwie,
d) wydawanie druków wniosków do załatwiania spraw, pomoc przy ich wypełnianiu,
e) przyjmowanie wniosków i podań wraz z dokumentacją,
f) sporządzanie protokołów na okoliczność wniesienia podania w formie ustnej,
g) udzielanie informacji o strukturze organizacyjnej starostwa,
h) aktualizacja informacji umieszczanych na tablicach ogłoszeń starostwa,
i) przeprowadzanie badań i analiz dotyczących spraw wnoszonych do starostwa, badań ankietowych
w zakresie zadań realizowanych przez starostwo,
j) prowadzenie punktu przyjmowania wpłat bezgotówkowych zgodnie z regulacjami wydanymi przez skarbnika w tym zakresie;
6) prowadzenie spraw z zakresu:
a) zapewnienia wyposażenia starostwa w meble biurowe, maszyny i urządzenia biurowe,
b) konserwacji sprzętu biurowego,
c) zapewnienia zaopatrzenia w materiały biurowe, środki czystości, zamawianie druków, tablic, teczek itp.;
7) prowadzenie podręcznego magazynu materiałów biurowych oraz zapewnienie właściwego gospodarowania materiałami biurowymi;
8) gospodarowanie składnikami majątku ruchomego (wyposażenia) starostwa, przekazywanie informacji
o zmianach w stanie wyposażenia pracownikowi prowadzącemu księgi inwentarzowe zgodnie z obowiązująca procedurą;
9) bieżąca analiza stanu majątku ruchomego starostwa z uwzględnieniem jego stanu technicznego
oraz przydatności do dalszego użytkowania;
10) współpraca z komisją inwentaryzacyjną i komisją oceny przydatności składników majątkowych w starostwie;
11) prowadzenie spraw z zakresu ubezpieczenie mienia powiatu;
12) prenumerata czasopism na potrzeby starostwa, zakup merytorycznych publikacji i wydawnictw;
13) prowadzenie spraw z zakresu publikowania ogłoszeń prasowych przez starostwo, za wyjątkiem ogłoszeń promocyjnych;
14) prowadzenie spraw związanych z obsługą administracyjną starosty, wicestarosty oraz członka zarządu;
15) prowadzenie harmonogramu spotkań starosty, wicestarosty oraz członka zarządu, w tym: ewidencjonowanie
i przyjmowanie zaproszeń;
16) organizacja przyjmowania interesantów przez starostę, wicestarostę oraz członka zarządu, w tym w ramach skarg i wniosków;
17) sporządzanie czystopisów pism starosty, wicestarosty oraz członka zarządu ;
18) obsługa organizacyjna spotkań organizowanych przez starostę, wicestarostę oraz członka zarządu;
19) prowadzenie spraw z zakresu zabezpieczenia transportu służbowego, w tym rozliczanie zużycia paliwa samochodu służbowego;
20) rozliczanie kosztów rozmów prywatnych wykonanych z komórkowych telefonów służbowych;
21) prowadzenie rejestru pieczęci, pieczątek i stempli używanych w starostwie, zamawianie pieczęci i pieczątek, sprawowanie nadzoru nad przechowywaniem pieczęci urzędowych;
22) nadzorowanie i kontrolowanie przestrzegania przepisów instrukcji kancelaryjnej, jednolitego rzeczowego wykazu akt w tym z wykorzystaniem elektronicznego obiegu dokumentów;
23) prowadzenie rejestru delegacji służbowych;
24) prowadzenie rejestru ewidencji czasu pracy po godzinach;
25) prowadzenie rejestru zarządzeń starosty;
26) prowadzenie centralnego rejestru skarg i wniosków oraz prowadzenie bieżącej analizy sposobu
ich załatwiania;
27) prowadzenie książki kontroli;
28) realizacja zadań związanych z analiza oświadczeń majątkowych i informacji składanych staroście
oraz wykonywanie innych obowiązków nałożonych ustawowo na starostę w zakresie oświadczeń majątkowych wynikających z ustawy o samorządzie powiatowym, w szczególności nadzór nad terminowym składaniem oświadczeń majątkowych przez osoby zobowiązane do ich złożenia, kontrola wypełniania oświadczeń majątkowych pod względem formalnym oraz analiza tych oświadczeń co do zgodności z przepisami prawa, przygotowanie informacji dotyczącej oświadczeń majątkowych przedstawianej radzie przez starostę, a także publikacja w BIP;
29) realizacja zadań w zakresie kształtowania zasad polityki kadrowej, w tym sporządzanie analiz wykorzystania etatów w komórkach organizacyjnych starostwa pod kątem właściwego gospodarowania etatami i funduszem płac;
30) prowadzenie ewidencji osobowej i akt osobowych pracowników starostwa i kierowników jednostek organizacyjnych;
31) przygotowywanie dokumentacji związanej z zawieraniem i rozwiązywaniem umów o pracę, udzielaniem urlopów i zwolnień od pracy, awansowaniem i nagradzaniem pracowników oraz sporządzanie na wniosek pracowników dokumentacji rentowo – emerytalnej do ZUS;
32) prowadzenie spraw wynikających z ustawy o powszechnym obowiązku ubezpieczeniowym
oraz o pracowniczych planach kapitałowych;
33) przygotowywanie dokumentów związanych ze stosunkiem pracy kierowników jednostek organizacyjnych, postępowań konkursowych (naborów) na stanowisko kierownika jednostki organizacyjnej, uchwał zarządu w sprawie powołania, odwołania i ustalenia wynagrodzenia kierowników jednostek organizacyjnych;
34) prowadzenie spraw związanych z dyscypliną pracy i kontrolą jej przestrzegania;
35) prowadzenie sprawozdawczości z zakresu spraw osobowych i zatrudnienia;
36) prowadzenie spraw związanych ze szkoleniami wewnętrznymi i zewnętrznymi pracowników starostwa
oraz podnoszeniem kwalifikacji pracowników;
37) przygotowywanie upoważnień i pełnomocnictw wydanych przez starostę oraz prowadzenie centralnego rejestru wydanych upoważnień i pełnomocnictw;
38) prowadzenie spraw związanych z naborem na wolne stanowiska pracy;
39) organizowanie przeprowadzania służby przygotowawczej;
40) realizacja zadań związanych z okresowymi ocenami kwalifikacyjnymi pracowników starostwa, w tym bieżący nadzór nad właściwą realizacją przez bezpośrednich przełożonych obowiązku przeprowadzania okresowej oceny pracowników;
41) ewidencjonowanie czasu pracy pracowników, przygotowywanie planów urlopowych, ewidencjonowanie zwolnień lekarskich;
42) przygotowywanie i wydawanie świadectw pracy;
43) zapewnienie właściwej realizacji zadań z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy, w tym zapewnienie wykonywania zadań służby bezpieczeństwa i higieny pracy;
44) zapewnienie obowiązkowych szkoleń pracowniczych z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy;
45) przygotowanie przewidzianej prawem dokumentacji w sprawach wypadków przy pracy;
46) nadzór nad prowadzeniem przez pracowników okresowych badań lekarskich, prowadzenie rejestru ważności badań okresowych pracowników;
47) zapewnienie realizacji zadań z zakresu udzielania pracownikom pierwszej pomocy oraz wykonywania działań w zakresie zwalczania pożarów i ewakuacji pracowników;
48) opracowywanie na zlecenie starosty wniosków o nadanie odznaczeń państwowych i innych odznaczeń;
49) rejestracja umów cywilnoprawnych;
50) organizacja i koordynacja praktyk zawodowych i staży w starostwie;
51) prowadzenie rejestru osób, którym przyznano ryczałt za korzystanie z prywatnych samochodów do celów służbowych, przygotowywanie umów i sporządzanie informacji niezbędnych do naliczania ryczałtów;
52) sporządzanie upoważnień do prowadzenia samochodów służbowych;
53) administrowanie infrastrukturą teleinformatyczną starostwa, w szczególności: serwerami, urządzeniami
i usługami sieciowymi oraz nadzór techniczny nad sprzętem komputerowym w starostwie;
54) wdrążanie technicznych i organizacyjnych środków ochrony danych osobowych w uzgodnieniu z Inspektorem Ochrony Danych;
55) inicjowanie i realizacja zadań związanych z organizację elektronicznej administracji;
56) zapewnienie bezpieczeństwa systemów teleinformatycznych, w tym wykonywanie obowiązków administratora systemów informatycznych;
57) analizowanie potrzeb starostwa w zakresie systemów informatycznych i sprzętu komputerowego;
58) realizacja zadań związanych z wdrażaniem systemów informatycznych;
59) zapewnienie prawidłowego funkcjonowania systemów informatycznych oraz programów użytkowych;
60) prowadzenie nadzoru nad eksploatacją programu obsługującego elektroniczny obieg dokumentów;
61) techniczne zabezpieczenie funkcjonowania strony internetowej (portalu internetowego) starostwa oraz witryny BIP przy współudziale komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk;
62) udzielanie instruktażu pracownikom starostwa, organizowanie i prowadzenie wewnętrznych szkoleń
w zakresie obsługi sprzętu komputerowego, programów użytkowych, biurowych , sieciowych;
63) wykonywanie okresowych archiwizacji danych, zgodnie z obowiązującymi procedurami;
64) zapewnienie sprawności sprzętu komputerowego, elektronicznego i audio video;
65) zapewnienie łączności telefonicznej oraz prowadzenie dokumentacji w tym zakresie;
66) prowadzenie spraw związanych ze świadczeniem usług w zakresie telefonii komórkowej,
w tym przydzielanie telefonów komórkowych w użytkowanie uprawnionym pracownikom;
67) prowadzenie spraw związanych z zabezpieczeniem antywłamaniowym, w tym dbanie o konserwację sprzętu antywłamaniowego w starostwie;
68) realizacja zadań wynikających z ustawy prawo zamówień publicznych we współpracy z komórkami organizacyjnymi, ze szczególnym uwzględnieniem prawidłowości procedur udzielania zamówień
oraz prowadzenie obsługi starostwa w realizacji zadań z zakresu zamówień publicznych,
w tym w szczególności:
a) prowadzenie rejestru zamówień publicznych oraz rejestru umów zawartych w wyniku przeprowadzonych postępowań o udzielenie zamówienia publicznego,
b) prowadzenie dokumentacji z przeprowadzonych zamówień,
c) sporządzanie planu zamówień publicznych,
d) przeprowadzanie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego na usługi, dostawy i roboty budowlane (prace remontowe i inwestycyjne),
e) opracowywanie specyfikacji istotnych warunków zamówienia na podstawie wniosków sporządzanych
przez merytoryczne komórki organizacyjne,
f) prowadzenie czynności związanych z odwołaniami dotyczącymi zamówień publicznych,
g) współpraca z organami prowadzącymi kontrole w zakresie zamówień publicznych,
h) kontrola i monitorowanie komórek organizacyjnych starostwa i jednostek organizacyjnych w zakresie procedur zamówień publicznych,
i) sporządzanie sprawozdań o udzielonych zamówieniach publicznych i przekazywanie ich Prezesowi Urzędu Zamówień Publicznych,
j) zamieszczanie na stronie internetowej starostwa oraz w BIP i Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszeń o zamówieniach zgodnie z wysokością ustawowych progów,
k) prowadzenie centralnego rejestru wszystkich zamówień i umów na zakup dostaw, usług i robót budowlanych zawartych bez przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego zgodnego z ustawą prawo zamówień publicznych,
l) opracowywanie regulaminu zamówień publicznych oraz regulaminu dokonywania zakupów dostaw, usług
i robót budowlanych poza ustawą prawo zamówień publicznych (do ustalonego w ustawie progu kwotowego),
m) prowadzenie rejestru umów oraz zamówień o wartości do 130 tysięcy złotych;

 

Referatu ds. Obsługi Rady i Zarządu Powiatu oraz Spraw Technicznych

Balcerzak Przemysław
Pokój 103
Telefon: 68 383 02 21
Facebook Youtube rss Biuletyn informacji publicznej
Profil zaufany
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce
Wiecej o ciasteczkach.